PROTOKÓŁ

Adam Klimiuk

Tomasz Maleta

Tomasz Szurczak

po wysłuchaniu 6 podmiotów muzyczych i burzliwych obradach orzekło co następuje:

• Nagrodę GRAND PRIX przyznaje zespołowi STARY PORT BIAŁYSTOK
  • II nagrodę zespołowi JAN i KLAN
  • III nagrodę zespołowi WBREW POZOROM
  • WYRÓŻNIENIE przyznaje Jakubowi Paluszkiewiczowi
  • NAGRODA PUBLICZNOŚCI otrzymuje zespół WBREW POZOROM

• JAN I KLAN (w okrojonej wersji „Janek i Anek”)

Skład zespołu:
    Anna-Maria Bujko, Janusz Bujko.

Zespół Jan i Klan powstał spontanicznie w 2015 na wrocławskich Szantach. Braliśmy udział: Szanty nad Odrą (koncerty główne) 2015, 2016, 2017, Bazuna 2014 (konkurs - Rajdowa Piosenka Roku, Nagroda Jacka i Janka Stefańskich), Bazuna 2015 (konkurs – Mały Jacht w złotej 20-tce piosenek oraz wyróżnienie za wszechsceniczny entuzjazm), Danielka 2015 – koncert nocny, OTGPS „Giełda” w Szklarskiej Porębie 2016 – Grand Prix i nagroda publiczności, Śpiewające Żagle – Szczecin 2016, Shanties 2017 – przegląd konkursowy - nominacja do występu na Shanties, występ w koncercie folkowym „Tysiące mil”.

JAKUB PALUSZKIEWICZ

Przedstawiciel zdecydowanie spokojniejszego nurtu muzyki związanej z wodą. We własnych piosenkach stara się pod pretekstem opowieści - bardziej lub mniej nostalgicznych – mówić o sprawach, które mogą dotyczyć każdego, a które w życiu żeglarza czy marynarza są po prostu wyraźniej dostrzegalne.

Dotychczasowe osiągnięcia: I miejsce - Festiwal Forpik Poznań (1992), II miejsce - VIII Szanta Claus Festival Poznań (2013), I miejsce - konkurs piosenki żeglarskiej Etno Festiwal Olandia (2014), wyróżnienie - IX Szanta Claus Poznań (2014), III miejsce - XXXII Kopyść Białystok (2016), II miejsce - XIX Festiwal Piosenki Żeglarskiej Charzykowy, Nagroda specjalna - XXXVI Rafa Radom (2016).

KACZOR I PIRACI

Skład zespołu:
    Waldemar Krasowski, Waldemar Ślefarski, Włodzimierz Cetner, Wojciech Kopylec.

Zespół powstał z potrzeby chwili. Jest to wspólny muzyczny projekt wokalistów Mietek Folk i Kuśka Brothers. Nasz repertuar to piosenka autorska w żeglarskim klimacie. Pomysły na te utwory przez lata gromadziły się w szufladach i notatnikach… W końcu powstała więc idea, by zaprosić do współpracy grupę przyjaciół i nagrać kilka z tych kompozycji… i tak powstała pierwsza płyta „Dokąd dopłynę...” wydana w listopadzie 2016r. przez fundację HALS z Krakowa.

STARY PORT BIAŁYSTOK

Skład zespołu:
    Katarzyna Horoszewska – Grabek, Katarzyna Rożkowska, Agnieszka Mackiewicz, Robert Jankowski, Jacek Bartnicki, Patryk Dziekoński, Maciej Klepacki, Krzysztof Szulc.

„Wiatr ze wschodu”, „Żeglarze znad Białki”, „Piraci z Dojlid” – to tylko niektóre z określeń poprzedzających występy naszego zespołu.

Najbardziej nam się jednak spodobało stwierdzenie jednego ze słuchaczy, po którymś z naszych koncertów: „jakieś inne te szanty..” Uznaliśmy, że niezwykle trafnie określa styl muzyki którą gramy, czyli muzyczny misz-masz wielu nurtów muzycznych, od poezji śpiewanej poczynając, poprzez piosenkę aktorską, folk, ska, na rocku progresywnym i bluesie kończąc. A wszystko to przyprawione szantowym sosem.

Zespół powstał wiosną 2012 roku. Debiutancki występ na Kopyści AD 2012 festiwalowa publiczność doceniła przyznając kapeli najcenniejszą z nagród – Nagrodę Publiczności. Na Kopyści 2015 zespół zaprezentował już w pełni autorski repertuar, zdobywając II Nagrodę, Nagrodę Specjalną za Najbardziej Wystrzałową Piosenkę Festiwalu oraz nominację na 35 Międzynarodowy Festiwal „Shanties 2016” w Krakowie. Kolejnym ważnym wydarzeniem był udział w XXXVII Festiwalu Szantowym w Mikołajkach, na którym muzycy zdobyli uznanie jury zdobywając I Nagrodę oraz zjednali sympatię szantowej publiczności.

Od tego czasu kapela zagrała dziesiątki koncertów, zdobywając estradowe szlify i wzbogacając repertuar. W marcu 2016 roku ukazał się wydany własnym nakładem nasz debiutancki mini album „Może jeszcze kiedyś..”, zawierający pięć autorskich utworów. W chwili obecnej ciężko pracujemy nad dokończeniem pełnowymiarowej płyty.

Wspólne granie sprawia nam ogromną radość, a w tym co robimy, najważniejsza jest dla nas dobra zabawa, do której również Was chcielibyśmy serdecznie zaprosić!

SYNDROM BECZKI

Skład zespołu:
    Ania Brand, Ania Długosz, Magda Długosz, Ania Wiktor, Patrycja Żukowska.

W obecnym składzie gramy i śpiewamy od 5 lat. Od tego czasu trwa nasza przygoda z piosenką zarówno turystyczną, jak i żeglarską. Kochamy bowiem góry, tak samo mocno, jak żagle, Mazury i morze. W 2012 roku zajęłyśmy I miejsce na Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Żeglarskiej i Poezji Morskiej "SZANTKI 2012". W tym samym roku, w wakacje spędziłyśmy 2 tygodnie na Mazurach żeglując, a także poznając i śpiewając szanty.

Zespół dwukrotnie wystąpił na "Festiwalu Smaków Perła" w Lublinie, a także na "I Kameralnym Festiwalu Szantowym w Piasecznie" oraz "Dniach Zielonej Wyspy" w Przemyślu. Syndrom Beczki występował również w III i IV edycji "Festiwalu Szantowego w Chełmie". Na "XXXVIII Festiwalu Piosenki Studenckiej i Turystycznej - Bakcynalia" w Lublinie zajął II miejsce oraz otrzymał nagrodę publiczności. Zajął także III miejsce na Festiwalu Piosenki Żeglarskiej "Kopyść" w Białymstoku. Wziął udział w "XXXVI Szantowym Festiwalu w Mikołajkach w 2015r. Na "Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Poetyckiej i Turystycznej Kielce 2015" zespół otrzymał wyróżnienie oraz nagrodę publiczności. Syndrom Beczki otrzymał w 2016r nominację do udziału w XXXV Międzynarodowym Festiwalu Piosenki Żeglarskiej Shanties 2016 w Krakowie i wystąpił na scenie tegoż Festiwalu. Syndrom Beczki został wyróżniony na Festiwalu „Szanty Pod Żurawiem” w Gdańsku w 2016 r oraz na XXXII Festiwalu Piosenki Żeglarskiej „Kopyść 2016”. Zajął także I miejsce - otrzymał "Złotą Szeklę Burmistrza Rawy Mazowieckiej" na Festiwalu "Rawa Gra szanty", III miejsce na XXXII Festiwalu „Tratwa” w Chorzowie oraz otrzymał wyróżnienie specjalne na XXXVI Spotkaniach Piosenki Żeglarskiej „Rafa” w Radomiu.

WBREW POZOROM

Skład zespołu:
    Ania Brand, Ania Długosz, Magda Długosz, Ania Wiktor, Patrycja Żukowska.

Na swoim koncie posiadamy również kilka innych nagród, m.in.: II MIEJSCE na Ogólnopolskim Przeglądzie Piosenki Żeglarskiej „Boszkowo Fest” oraz II MIEJSCE na XXIX Festiwalu Piosenki Żeglarskiej „Tratwa”, III MIEJSCE na XXX Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Studenckiej „Bakcynalia”. Latem 2014 roku wzięłyśmy udział w dwóch dużych międzynarodowych festiwalach szantowych – Internationaal Shantyfestival „Bie Daip” Appingedam w Holandii oraz Hafenfest Papenburg w Niemczech. Pierwsze miesiące roku 2015 spędziłyśmy w studio nagrań pracując nad naszą debiutancką płytą „Miliony Gwiazd”, której światowa premiera odbyła się w sierpniu tego samego roku na największym festiwalu szantowym - Festival du Chant de Marin we Francji, zaś polska premiera miała miejsce we wrześniu w Gliwicach – naszym rodzinnym mieście. Latem 2016 roku po raz drugi wystąpiłyśmy na festiwali „Bie Daip” w Holandii.